قسمت چهارم یانگوم


خلاصه قسمت چهارم یانگوم

مسئول تربیت بانوان آینده دربار متوجه غیبت یون سنگ و یانگوم می شود و افرادی را به دنبال آنها می فرستد.

آنها به آشپزخانه نیز سر می‌زنند، آن موقع بانو هن متوجه می شود که دستیارش برخلاف چیزی که قرار بوده، بچه ها را صبح از انبار بیرون نیاورده است.

آنها نگران به انبار می روند و می بینند که یانگوم زخم یون سنگ را با گیاهان دارویی که در انبار بوده است، پانسمان کرده است.

یانگوم مسئولیت این کار اشتباه را می پذیرد، بنابراین فقط یانگوم تنبیه می شود، او از حضور در جلسات تعلیمات بانوان آینده دربار نیز محروم می شود.

بنابراین تعلیمات را از پشت در کلاس ها فرا می گیرد.

زمان آزمون برای پذیرش بانوان آینده دربار فرا می رسد، اما مسئول آموزش، حاضر به گرفتن آزمون از یانگوم نیست، یانگوم اصرار می کند و مسئول آموزش برای او شرط می گذارد که یک کاسه بزرگ آب را در دستش نگه دارد، بدون اینکه قطره ای از آن بچکد.

یانگوم از شب تا صبح به مدت ۱۰ ساعت کاسه آب را نگه می دارد.

آزمون شروع می شود و دختران یکی یکی در آن شرکت می کنند و بعضی ها رد می شوند. وقتی آزمون به پایان می رسد، صدای جیغ یکی از دختران از حیاط بلند می شود.

بانوان دربار به آنجا می روند و متوجه می شوند که یانگوم ده ساعت است که ظرف آب را نگه داشته است و وقتی که یکی از دختران به ظرف آب او دست زده است، او همه آب را به روی او ریخته است.

بانوی منشی های دربار تصمیم می گیرد از او هم امتحان بگیرد، ولی سوالهای بسیار سختی می پرسد که یانگوم از عهده آنها بر می‌آید. او به بانو هن سپرده می شود.

بانو هن تا چند روز فقط از یانگوم میخواهد که برای او آب بیاورد!

در برخی از آشپزخانه های دربار، غذاها خراب و بدمزه شده است، همه گیج شده اند و کسی علت را نمی داند.

تا اینکه متوجه می شوند یانگوم ظرف ها را نشسته و تعلل کرده است. به سراغ او می روند و می بینند که آب را می جوشاند تا ظرفها را بشوید.

از او علت را سوال می کنند و او توضیح می دهد که به علت طوفانی که پیش آمده آب چاه ها گل آلود و بد مزه شده و برای رفع بو و مزه بد آب و جلوگیری از شیوع بیماری ها، باید آب را می جوشانده.

آنها متوجه می شوند که مزه بد غذاها از آب نشات گرفته بوده است.

بعد از این ماجرا، بانو هن به یانگوم توضیح می دهد که دلیل آن آب آوردن ها این بوده که یانگوم متوجه اهمیت آب در پخت غذا باشد. همچنین دقت کند که برای طبخ غذا باید به فردی که برای او غذا پخته می شود توجه کند.

تعدادی از تصاویر سریال جواهری در قصر و شخصیت های اصلی این سریال

خرید اینترنتی سریال یانگوم

بانو چویی

خرید یانگوم کامل دوبله

بانو هن

فروش نسخه اصلی سریال یانگوم

کودکی یانگوم

خرید و تماشای مجموعه کامل سریال جواهری در قصر (یانگوم)

تعداد : ۱۴ دی‌وی‌دی
قیمت : 22900 تومان

قسمت اول یانگوم داستان قسمت دوم | خلاصه قسمت سوم | قسمت چهارم یانگوم | قسمت پنجم جواهری در قصر| داستان قسمت ششم یانگوم| خلاصه قسمت هفتم جواهری در قصر| …



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *